Thursday, August 12, 2010

KORANG..yang bernama SAHABAT..

Itu dia mereka yang bergelar SAHABAT..
sudah hampir 2 tahun lebih kami mengikat silaturahim yang erat.
biarlah kekadang ada sahaja yang tak kena.
ada sahaja yang tak puas hati mana-mana.
ada sahaja yang melebihi dalam menyayangi.
ada sahaja yang kurang disayangi.
ada sahaja yang bila-bila sahaja yang senang hati.
ada sahaja yang "LOKLAQ" tak henti-henti.
tak kurang juga dengan yang suka buat orang tak kering gusi.

terlalu banyak untuk mengungkapkan siapa mereka.
tapi tidak ternilai dengan kata-kata.
ini cukup untuk mereka tahu saya menghargai.
menghargai kehadiran mereka semua dalam hidup saya punya diari.
saya mahu kawan sampai MATI.
kalau ada rezeki jumpa kita di SYURGAWI.



wajah-wajah mereka yang tak pernah henti dengan senyuman


tak cukup lah set-set lelaki..
hahahaha..
kalau boleh satu kelas aku nak tunjukkan.
tapi ni jelahh sebahagian daripada kaum Adam yang aku kenali sepanjang
aku di rantauan ini.(Kota Bharu,Kelantan)




walau ape pon yang terjadi korang tetap SAHABAT.
biarlah kekadang ada jugak yang terasa hati.
dan jugak yang tak puas hati.
bukan apa,
kita datang dari background yang berbeza-beza,negeri yang tak serupa serta daerah yang berlainan juga.
bukan untuk,
kita sama-sama nak meninggi diri dan menundukkan yang lain mempunyai kekurangan diri.
pertemuan kita ini,
berlandaskan apa yang telah tertulis olehNYA.
sama-sama kita saling menghormati dan memahami,
bertukar pendapat sesama sendiri bukannya berbalah ye saudara dan saudari.



ps:/luahkan rasa yang tersembunyi.biar tak kering hati.usah disimpan,lama-lama jadi duri dalam diri.kita hidup di dunia bukan berOBJEKTIFKAN saling memusuhi,sebaliknya kasih mengasihi.maafkan diri jika ada tersilap kata dan mengguris hati.

No comments:

Post a Comment

☆☆CERITA INI MILIK SAYA,SAYA KONGSI BERSAMA SEMUA☆☆