Sunday, October 3, 2010

GADIS perlu tabah.

*gambar sekadar hiasan

menjadi gadis itu memenatkan
menjadi gadis itu merimaskan
suatu kerja berat dan membebankan
menjadi gadis yg ingin sendirian berjalan

keterlaluan berani akan dibenci
keterlaluan lemah akan dikeji
perlu gagah & tak reti tewas
perlu kuat dihenyak, dicantas

si gadis menelefonku malam itu
teresak mencerita jiwa luluh
dihiris bahasa tajam dr mulut
si gadis tiada daya menutup

lalu aku membalas
bukan tugasmu memuas
manusia berbeza
minda tak akan sama

si gadis terus meluah hampa hati
perlakuannya salah serba serbi
semakin keliru dgn mahu diri
si gadis soal "bagaimana lagi?"

lalu aku berkata
biar nalurimu beraja
mana hujung sempurna
pada manusia

kita gadis memang sering menyonsang rasa
mana cinta, mana rasa, mana dia
dengar sini; mahalkan air jiwa kamu
simpankan & hulurkan hanya pada dia itu

lalu aku berkata
biar nalurimu beraja
mana hujung sempurna
pada manusia

perlu tabah
perlu gagah
usah resah
usah goyah

ayuh gadis
berhentilah kau menangis

ps://tertarik, menarik kopi dari http://www.qarchyhis.blogspot.com/


No comments:

Post a Comment

☆☆CERITA INI MILIK SAYA,SAYA KONGSI BERSAMA SEMUA☆☆